חידוש העבודה בזמן הזה
האם עבודת הקורבנות מתאימה לגאולה השלימה, והאם בית המקדש והמשיח הם השלב האחרון של הגאולה.
יש לי הרגשה שעבודת השם באמצעות הקורבנות הייתה עבודת השם בדרגה מאוד נמוכה. כלומר, הרי גם הגויים הקריבו קורבנות. אך בשונה מהם, קורבנות המקדש היו בהמות טהורות במקום שרצים ואף בני אדם - אצל הגויים. אבל עדיין, למרות שהשם מצווה כיצד להקריב, הרי לא יעלה על הדעת, לפחות היום ולפחות לא בדעתי, שאם אני חטאתי, אז פרה או תור אמורים למות בעבורי?! אני חושב שתפילה ותשובה ומתן צדקה לא רק מספיקים, אלא אף מתקבלים יותר - מכיוון שיש בהם עבודה אישית יותר וחרטה ותיקון נקודתי. לכן שאלתי היא: האם בבית המקדש השלישי, לאחר שלב בני האדם ישתנה (לב חדש ברא לי..), האם בבית המקדש נצטרך לקרבנות? או שמא רק בהתחלת הגאולה ואח"כ הם יפסקו ויוחלפו לתמיד בתפילות (נשלם פרים שפתינו)? חוץ מזה, האם בית המקדש השלישי והמשיח אינם אלא שלב. כלומר, לבסוף תהיה תחיית המתים, יהיה לנו גן עדן כאן ממש (על כדה"א) וחי זאב עם כבש?
החגים במקדש
הברכות שלאחר קריאת התורה של כהן גדול ביום כיפור
המשנה בפרק שביעי ביומא מדברת על שמונה הברכות שלאחר קריאת התורה של הכהן הגדול. בעוד שמצאתי התייחסות לנוסח כזה או אחר של 3 הברכות הראשונות (עבודה - רצה, הודאה - מודים, מחילת העון - ברכת סלח / מחול לעוונותינו) לא הצלחתי למצוא התייחסות לנוסח של 5 הברכות האחרונות, אלא רק התייחסות על חתימתן והרחבה על עניינן. האם קיים איפשהו נוסח מתוקן עבורן? אם כן, מהו ואיפה הוא נמצא? אם לא, האם יש עניין שלא יהיה נוסח קבוע? לחילופין, מי בר הסמכא לתקן נוסח לברכה זו?
מנחות
מי מכין את החלות של קורבן תודה, ואיפה מכינים אותם?
המביא קרבן תודה מביא, בנוסף לקרבן עצמו, 40 חלות מעשרים עשרונים של סולת: עשרה רקיקין ועשרה מאפה תנור ועשר מורבכת, ועוד עשר חלות חמץ. 1. מי הוא זה שעושה את החלות (כהן, ישראל, אישה)? 2. איפה צריך לעשות את החלות (עזרה, הר-הבית, כל אחד בביתו)? 3. האם צריך לקדש את הסולת והשמן (אולי גם המים) בכלי שרת לפני העשייה? 4. כמה צריך להיות עובי של מצות רקיקין וכמה מותר לעשות עובי של מאפה תנור שאינו רקיקין? 5. האם שמים מלח בחלות שמיועדות לאכילה ובאיזה שלב?
שאל את הרב
יש לכם שאלה?
מלאו את הטופס, ורב ממכון המקדש יחזור אליכם במהרה עם התשובה :)
